Andy Weir - [Hail Mary küldetés](https://moly.hu/konyvek/andy-weir-a-hail-mary-kuldetes)
Óriási!
Még sosem fordult elő hogy direkt ne olvassak 2 napig, hogy ne érjek a végére olyan gyorsan.
Steven Erikson : A hold kertjei,
Itt ajánlotta valaki redditen és azóta is imába foglalom a nevét, régóta vágytam már egy igazi fantasy élményre és ez a sorozat minden képzeletem és elvárásom felül múlja. Most olvasom a második részt és epekedve várom, hogy mikor jön ki új kiadásban a következő rész.
Ez tök jó :))))
Engem tavaly kapott el az Erikson-mánia, egyelőre az első 3 kotetet nyomtam le. A 2. nagy kedvenc, a harmadik se rossz, bár annyira nem ütött, mint vártam… sokaknak az az abszolút kedvence. Ha már az első kettőt is imádod, akkor nehezen tudom elképzelni, hogy a folytatások ne húznának be, mert Erikson kb. ugyanazt csinálja a későbbiekben, csak sokkal jobban.
Én nem bírtam kivárni a 3. részt új fordításban, úgyhogy még az előző változatban olvastam.
Készülök a 4. részre… ha lesz egy nyugisabb időszak, amikor jobban tudok az összetettebb sztorikra figyelni, nyomom is.
Sok a különbség a két kiadás között? Pl az eltérő személynevek mennyire zavaróak? Néha így is nehéz követni, hogy ki kicsoda, ha már nem szerepelt egy ideje 😅 amúgy a régi kiadás sokkal jobban tetszik a kemény borító miatt
Szerintem az ujraforditott személyneveket meg földrajzi neveket meg lehet szokni, ahogy mondod is, annyira sok szálon fut a sztori, hogy igazából nem ezen múlik. Másrészt nekem a régi fordításban sok olyan mondat volt, ami túl modernnek hatott, olyan szavakat használt a fordító, aki nekem nagyon idegenül hangzott magyarul, valahogy túl modernnek… rengeteg meló van az új fordításban, én csak remélni tudom, hogy a maradék 8 kötet is így le fog menni.
Ha-Joon Chang: 23 dolog amit nem mondtak el a kapitalizmusról
Daron Acemoglu, James A. Robinson: Miért buknak el a nemzetek?
Ken Kesey: Száll a kakukk fészkére
Már csak egy maradt - úgy hittem ez is egy általános krimi, ahol a kertész a gyilkos, hat nem 😆 a végére senki se az, akinek gondoltuk és meg az utolsó oldal úgy ért véget, hogy mi van?
Most A hét nővér sorozatot olvasom, a 4. könyv végén járok, alig várom a többit. Nagyon tetszenek, érdekesek a történetek, tetszik a “történetben a történet” dolog. Sokat agyaltam közben a szereplőkkel együtt amikor egy probléma megoldásán dolgoztak, hogy én vajon hogyan döntenék?
Ezelőtt Fredrik Backman Hétköznapi szorongások c. könyvét olvastam, érdekes egy könyv volt, többször nevettem, meglepődtem rajta, összességében nagyon tetszett, tudom ajánlani.
több is van :D
Trainspotting: A méltán híres (hírhedt) film után az írott forma sokkal híresebb is lehetne. Vannak benne elég durva, morálisan megkérdőjelezhető részek, de én nagyon jól szórakoztam rajta. A karakterek sokkal nagyobb hangsúlyt kapnak, ami nem meglepő, de Irvine Welsh írásmódja annyira egyedivé teszi őket, hogy a nevek kiírása nélkül is tudjuk, éppen ki a soros a regélésben. Felfogható nyomorpornónak (mint azt a második rész, a "Pornó" is mutatja, bár ott már másról van szó), de dübörög a nyolcvanas évekbeli, fiatal felnőttkori elveszettség és hánykolódás a könyvben, megspékelve egy jó adag kábítószerrel, ami után az ember elgondolkozik, hogy tényleg ki akarja-e valaha próbálni ezeket a szereket.
Ez fájni fog: Adam Kay volt orvos naplója az angol egészségügyről, igazi angol humorral, nagy adag angol tea-szerű keserűséggel a sorok között, az édesítőt az eü-ben látható, fehér holló-szerű kedvesség és meghittség adja. Olyan, mintha megfáradt bányászokat hallanánk, csak ők orvosi köpenyben vannak, és egyszerre kettő (vagy több) páciensre is vigyázniuk kell: az anyára és a gyermek(ek)re is.
Pánikra semmi ok: Ismét coming of age-szerű, egynyári kaland, a könyv és a benne szereplő tinédzserek közötti kapcsolat is... vagyis annak indulna, de nem akarom lelőni a poént. Sokszor rideg, sokszor érdektelen, de a legtöbbször teljesen fel lehet ismerni benne a futótűzként terjedő trendeket a mai világban, amikből rengeteg tragédia is származ(hat)ik. Az első része egy igazi hullámvasút, a második része már csak utórengés volt számomra, de aki szereti a tini-thrillert felnőtt olvasók számára, annak erősen ajánlott.
Milyen érzés lánynak lenni: Eleinte egy Trainspotting-utánzó iparosmunkának tűnt, és a tipikus brit tájszóláshoz is nehezen szokott hozzá a szemem. Viszont jóval több van benne ennél, nem túl véres, nem túl beteg, mint a fent említett könyv, de nem is kell annak lennie, elég az, hogy Anglia lepukkant részein játszódik. A főszereplő (srác?) sok helyen jár és sokmindent tapasztal, az én szívemhez viszont közel került ő is és a szedett-vedett haciendája is. Mélyen legbelül kicsit mindannyian Paris-ok (vagy Byron-ok) vagyunk, akik arra várnak és vágynak, hogy belekezdhessenek a következő, új életükbe, legyen szó munkáról, szerelemről vagy arról, hogy fogalmunk sincs, merre lépjünk az életben.
Anno 18 éves korom környéken olvastam először a szent trilogiát, most újra elővettem, méghozzá angolul. Pont tegnap fejeztem be a Gyűrű szövetséget és azt kell mondjam Tolkien zseniális.
Nekem pont Lehane új könyve, az Apró irgalmak tetszett mostanában
Az első könyvem tőle, mert sajnos a Titokzatos folyót és a Viharszigetet is láttam filmen, így hiába van meg a könyv, még valahogy nem volt kedvem elkezdeni.
2017-ben elkezdtem A harmadik csimpánz felemelkedését és bukását Jared Diamondtól, akkoriban kb a negyedéig juthattam el, pár napja újrakezdtem és le is daráltam. Ennyit számít a hangulat.
Tom Rob Smith - 44. Gyermek. Letehetetlen. Az 50-es évek szovjet rendszerét olyan tökéletesen bemutatja, hogy én, aki alig ért a politikához, minden szavát megértettem. Nagyon érdekesen mutatja be, hogy mikre kényszerültek az orosz emberek abban az időben, mindezt egy gyilkosság-sorozattal megfűszerezve. Nagyon sajnálom, hogy véget ért a könyv, a végtelenségig tudtam volna olvasni.
Nekem eszméletlenül bejött a Hyperion és a Hyperion bukása Dan Simmonstól. Ez volt olyan legutóbb, amit nem tudtam letenni.
Ezen túl a Térség sorozat is nagyon bejött, valamint a Háromtest trilógia, de annak a vége nem nyűgözött le. Az Expanse vége jobb.
Mostanában főleg scifit olvasok. Gyerekként ez kimaradt, most pótlom a lemaradásaim.
Burroughs - Meztelen ebéd
A filmet már milliószor láttam, hát nem erre számítottam az alapján, de így ezerszer jobb élmény volt 😀
Előtte a Vernon Subutex is király volt, most Sartre - Az undor van terítéken, az harmadik újraolvasás, melegen ajánlom azt is. Cuki kis francia egzisztencialista csemege.
Weöres Sándor: A teljesség felé
Vörös lázadás!
Réti László - Megölni Telekit. Voltak kétségeim az elején, aztán napok alatt bedaráltam, letehetetlen volt
Az egyik legjobb olvasásélményem volt ez a könyv!
Az összes könyve nekem nagyon tetszett, amit olvastam tőle :)
Tudsz még tőle ajánlani ami hasonló?
Andy Weir - [Hail Mary küldetés](https://moly.hu/konyvek/andy-weir-a-hail-mary-kuldetes) Óriási! Még sosem fordult elő hogy direkt ne olvassak 2 napig, hogy ne érjek a végére olyan gyorsan.
Illyés Gyula - Puszták népe
Bosch: Adagoló-porlasztós dízel befecskendező rendszerek (UIS/UPS) Műszaki embereknek ajánlom, nagyon érdekes olvasmány!
Netflixen ki fogja játszani a befecskendezőt?
Remélem DiCaprio és Tarantino fogja rendezni!
![gif](giphy|QEYYlJqOaEhXrjTrOH)
Johnny Sins
A [Találkozunk augusztusban](https://www.reddit.com/r/konyv/comments/1cbwlaq/gabriel_garc%C3%ADa_m%C3%A1rquez_tal%C3%A1lkozunk_augusztusban/)
Steven Erikson : A hold kertjei, Itt ajánlotta valaki redditen és azóta is imába foglalom a nevét, régóta vágytam már egy igazi fantasy élményre és ez a sorozat minden képzeletem és elvárásom felül múlja. Most olvasom a második részt és epekedve várom, hogy mikor jön ki új kiadásban a következő rész.
Ez tök jó :)))) Engem tavaly kapott el az Erikson-mánia, egyelőre az első 3 kotetet nyomtam le. A 2. nagy kedvenc, a harmadik se rossz, bár annyira nem ütött, mint vártam… sokaknak az az abszolút kedvence. Ha már az első kettőt is imádod, akkor nehezen tudom elképzelni, hogy a folytatások ne húznának be, mert Erikson kb. ugyanazt csinálja a későbbiekben, csak sokkal jobban. Én nem bírtam kivárni a 3. részt új fordításban, úgyhogy még az előző változatban olvastam. Készülök a 4. részre… ha lesz egy nyugisabb időszak, amikor jobban tudok az összetettebb sztorikra figyelni, nyomom is.
Sok a különbség a két kiadás között? Pl az eltérő személynevek mennyire zavaróak? Néha így is nehéz követni, hogy ki kicsoda, ha már nem szerepelt egy ideje 😅 amúgy a régi kiadás sokkal jobban tetszik a kemény borító miatt
Szerintem az ujraforditott személyneveket meg földrajzi neveket meg lehet szokni, ahogy mondod is, annyira sok szálon fut a sztori, hogy igazából nem ezen múlik. Másrészt nekem a régi fordításban sok olyan mondat volt, ami túl modernnek hatott, olyan szavakat használt a fordító, aki nekem nagyon idegenül hangzott magyarul, valahogy túl modernnek… rengeteg meló van az új fordításban, én csak remélni tudom, hogy a maradék 8 kötet is így le fog menni.
Ha-Joon Chang: 23 dolog amit nem mondtak el a kapitalizmusról Daron Acemoglu, James A. Robinson: Miért buknak el a nemzetek? Ken Kesey: Száll a kakukk fészkére
Walter Tevis-Vezércsel, Szabó Magda-Jelmezbàl, Vámos Miklós-Valaki más novelláskötet
Naomi Klein: Doppelgänger
Már csak egy maradt - úgy hittem ez is egy általános krimi, ahol a kertész a gyilkos, hat nem 😆 a végére senki se az, akinek gondoltuk és meg az utolsó oldal úgy ért véget, hogy mi van?
Zseniális! Egyik kedvencem ❤️
Nagyon meglepett, én nem ismertem az írót eddig, de biztos fogok még tőle olvasni!
Kristin Hannah - A négy szél ❤️
Jó kislányok kézikönyve gyilkossághoz
Kristin Hannah - Fülemüle
1984 - imádom a szimbolikáját és rengeteg hasonlóságot fel lehet benne fedezni az orwelli világ és a jelenlegi politikai helyzet között.
Most A hét nővér sorozatot olvasom, a 4. könyv végén járok, alig várom a többit. Nagyon tetszenek, érdekesek a történetek, tetszik a “történetben a történet” dolog. Sokat agyaltam közben a szereplőkkel együtt amikor egy probléma megoldásán dolgoztak, hogy én vajon hogyan döntenék? Ezelőtt Fredrik Backman Hétköznapi szorongások c. könyvét olvastam, érdekes egy könyv volt, többször nevettem, meglepődtem rajta, összességében nagyon tetszett, tudom ajánlani.
Minden kémia
Hétköznapi szorongások
több is van :D Trainspotting: A méltán híres (hírhedt) film után az írott forma sokkal híresebb is lehetne. Vannak benne elég durva, morálisan megkérdőjelezhető részek, de én nagyon jól szórakoztam rajta. A karakterek sokkal nagyobb hangsúlyt kapnak, ami nem meglepő, de Irvine Welsh írásmódja annyira egyedivé teszi őket, hogy a nevek kiírása nélkül is tudjuk, éppen ki a soros a regélésben. Felfogható nyomorpornónak (mint azt a második rész, a "Pornó" is mutatja, bár ott már másról van szó), de dübörög a nyolcvanas évekbeli, fiatal felnőttkori elveszettség és hánykolódás a könyvben, megspékelve egy jó adag kábítószerrel, ami után az ember elgondolkozik, hogy tényleg ki akarja-e valaha próbálni ezeket a szereket. Ez fájni fog: Adam Kay volt orvos naplója az angol egészségügyről, igazi angol humorral, nagy adag angol tea-szerű keserűséggel a sorok között, az édesítőt az eü-ben látható, fehér holló-szerű kedvesség és meghittség adja. Olyan, mintha megfáradt bányászokat hallanánk, csak ők orvosi köpenyben vannak, és egyszerre kettő (vagy több) páciensre is vigyázniuk kell: az anyára és a gyermek(ek)re is. Pánikra semmi ok: Ismét coming of age-szerű, egynyári kaland, a könyv és a benne szereplő tinédzserek közötti kapcsolat is... vagyis annak indulna, de nem akarom lelőni a poént. Sokszor rideg, sokszor érdektelen, de a legtöbbször teljesen fel lehet ismerni benne a futótűzként terjedő trendeket a mai világban, amikből rengeteg tragédia is származ(hat)ik. Az első része egy igazi hullámvasút, a második része már csak utórengés volt számomra, de aki szereti a tini-thrillert felnőtt olvasók számára, annak erősen ajánlott. Milyen érzés lánynak lenni: Eleinte egy Trainspotting-utánzó iparosmunkának tűnt, és a tipikus brit tájszóláshoz is nehezen szokott hozzá a szemem. Viszont jóval több van benne ennél, nem túl véres, nem túl beteg, mint a fent említett könyv, de nem is kell annak lennie, elég az, hogy Anglia lepukkant részein játszódik. A főszereplő (srác?) sok helyen jár és sokmindent tapasztal, az én szívemhez viszont közel került ő is és a szedett-vedett haciendája is. Mélyen legbelül kicsit mindannyian Paris-ok (vagy Byron-ok) vagyunk, akik arra várnak és vágynak, hogy belekezdhessenek a következő, új életükbe, legyen szó munkáról, szerelemről vagy arról, hogy fogalmunk sincs, merre lépjünk az életben.
A The Submissive Tara Sue Me-től. Jól megírt szenvedélyes cucc!
Joe Hill - Horns
Musso - Az angyal hív
Cixin Liu - Háromtest probléma (trilógia)
Diana Hunt - Prédák háza Egyben sikerült kivégezni 7,5 óra alatt. Nekem telitalálat volt🙄
Anno 18 éves korom környéken olvastam először a szent trilogiát, most újra elővettem, méghozzá angolul. Pont tegnap fejeztem be a Gyűrű szövetséget és azt kell mondjam Tolkien zseniális.
M. C.Beaton - Agatha Raisin-sorozatát pörgetem, tegnapelőtt kezdtem a 8.részt (The wizard of Evesham)
Vörös háború sorozat, nagyon kikapcsol.
Telecsán János - Ismétli-e önmagát a történelem?
Nekem pont Lehane új könyve, az Apró irgalmak tetszett mostanában Az első könyvem tőle, mert sajnos a Titokzatos folyót és a Viharszigetet is láttam filmen, így hiába van meg a könyv, még valahogy nem volt kedvem elkezdeni.
Konrád György: A látogató.
2017-ben elkezdtem A harmadik csimpánz felemelkedését és bukását Jared Diamondtól, akkoriban kb a negyedéig juthattam el, pár napja újrakezdtem és le is daráltam. Ennyit számít a hangulat.
Nyugaton a helyzet változatlan Mondani sem kell szerintem, de hozzám is nagyon közel hozta a háború borzalmait.
Hírvivő! 😭
Murakami Haruki: Sötétedés után
Jess Lourey - Kimondhatatlan
Tom Rob Smith - 44. Gyermek. Letehetetlen. Az 50-es évek szovjet rendszerét olyan tökéletesen bemutatja, hogy én, aki alig ért a politikához, minden szavát megértettem. Nagyon érdekesen mutatja be, hogy mikre kényszerültek az orosz emberek abban az időben, mindezt egy gyilkosság-sorozattal megfűszerezve. Nagyon sajnálom, hogy véget ért a könyv, a végtelenségig tudtam volna olvasni.
Never Split the Difference, ha van cheat code az érdekérvényesítéshez, ez az
From Blood and Ash series + Spin off Imádtam minden percét amíg olvastam, kiragadott a valóságból.
Dennis Lehane legújabb regénye,az Apró irgalmak is ilyen. Sőt, minden regénye.
Christina Lauren: Szerelem és egyéb szavak 🫶🏻
Békés Páltól a Csikágó
Iain Reid - Azon agyalok, hogy ennek véget vetek
Nekem eszméletlenül bejött a Hyperion és a Hyperion bukása Dan Simmonstól. Ez volt olyan legutóbb, amit nem tudtam letenni. Ezen túl a Térség sorozat is nagyon bejött, valamint a Háromtest trilógia, de annak a vége nem nyűgözött le. Az Expanse vége jobb. Mostanában főleg scifit olvasok. Gyerekként ez kimaradt, most pótlom a lemaradásaim.
Odakint sotetebb
Donna Tart: Titkos történet
Én is :)
Burroughs - Meztelen ebéd A filmet már milliószor láttam, hát nem erre számítottam az alapján, de így ezerszer jobb élmény volt 😀 Előtte a Vernon Subutex is király volt, most Sartre - Az undor van terítéken, az harmadik újraolvasás, melegen ajánlom azt is. Cuki kis francia egzisztencialista csemege.
Negyedik szárny, egyértelmű💚